מה שבטוח, לעולם לא אקרא יותר לצינון שפעת

שפעת בהריון – ספיר מספרת

ינואר 2018. אני בחודש שישי להריון.
האמת שתכננתי להתחסן לשפעת השנה, אבל לא הספקתי. לא היה לי דחוף. כולה שפעת.
בעלי והקטנה בת שלוש שניהם חולים.
אני מצטרפת אחרי כמה ימים. כולה שפעת.
חום, כאבים בכל הגוף, מנוזלת, כאבים בגרון, באוזניים, צמרמורות ברמה שהשיניים שלי נוקשות כמו בסרטים ואני לא מצליחה לשלוט הזה.

אני בודקת באינטרנט ומגלה שחום גוף גבוה יכול להיות מסוכן לעובר. ומה אם עשיתי לו נזק? המדחום מראה 39. לא זוכרת מתי לאחרונה היה לי חום כזה בחיי הבוגרים.

מדי פעם התקפים של כאבים ודקירות בחזה כשאני נושמת, כאבים משתקים (מי שהייתה בהריון יודעת שגם ככה קצת קשה לנשום כרגיל בשלב הזה…).
אני שוכבת במיטה ולא יכולה לעשות כלום. ממש כלום. באיזשהו שלב אני מרגישה שאני נמצאת באיזשהו איזור בין שינה לערות, הזיות אולי? אני חושבת שבעלי נכנס ויצא מהחדר אבל אני לא בטוחה.
אני מבינה שכנראה יש לי חום גבוה אם אני מדמיינת דברים. לא מדדתי חום עד כה אבל אני מתחילה לחשוש שאולי זה מסוכן לעובר. אני בודקת באינטרנט ומגלה שחום גוף גבוה יכול להיות מסוכן לעובר. ומה אם עשיתי לו נזק? המדחום מראה 39. לא זוכרת מתי לאחרונה היה לי חום כזה בחיי הבוגרים. מתחילה להוריד את החום עם אקמול ומקווה שזה יספיק כי אסור שום דבר אחר בגלל ההריון. אני לא מסוגלת לחשוב על אוכל אבל שותה בכוח מים כדי שלא אתייבש. בזמן הזה אני גם דואגת לבעלי ולבת שלי, אף אחד מאיתנו לא ממש מתפקד וצריכים איכשהו לטפל אחד בשני כשכולנו חולים.
ככה עובר הלילה ובבוקר אני מחליטה ללכת לרופאה כי אני לא מבינה מה עובר על הגוף שלי ואני מפחדת. אני מנסה להחליף בגדים ומתחילה לבכות. כואב לי כל כך שהפעולה של החלפת הבגדים נראית לי כמעט בלתי אפשרית. איכשהו אני מסיימת להתלבש. ואז אני חייבת שוב לשבת כי כואב לי כשאני נושמת.
תחושה של דקירות חזקות. אני מחכה כרבע שעה עד שהכאבים בנשימה נרגעים קצת ומזמינה מונית, אין סיכוי שאני נוהגת ככה.
הרופאה בודקת אותי טוב טוב וגם עושה משטח גרון רק כדי לוודא שאין חיידק (לא היה) ושולחת אותי הביתה עם הוראה לנוח כמה שיותר ולהמשיך להוריד חום.
במקביל אני מגלה שחברה שלי, גם היא בהריון, אושפזה עקב התייבשות- היא השתעלה כל כך חזק שזה גרם לה להקיא כל הזמן.
כעבור שבוע קשה מאוד, אני מתחילה להתאושש ולהרגיש יותר טוב.
מה שבטוח, לעולם לא אקרא יותר לצינון שפעת.
השנה הלכנו כולנו להתחסן ביום הראשון שהגיעו החיסונים, עוד לפני תחילת החורף הרציני.
הרבה בריאות!

האתר מנוהל ומתוחזק ע"י עמותת מדעת

פיתוח: דניאלה קרני-הראל

עיצוב ומיתוג: כרמי אהוביה


תרומה לעמותת מדעת

אנו עושים כל מאמץ כדי להנגיש מידע מבוסס-ראיות ומהימן בנושאי בריאות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת שהמידע המובא באתר יהיה העדכני והמדוייק ביותר, מגובה במקורות מדעיים ותואם את הידע המקצועי בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אין במידע שבאתר כדי להוות המלצה רפואית. אנו מעודדים את מי שחפץ בהמלצות ועצות פרטניות בנושאים רפואיים לפנות באופן אישי לרופא/ה מורשה/ית או לבעל/ת רשיון באחד ממקצועות הבריאות הרלוונטיים.

מוזמנים לקרוא עוד על תהליך יצירת התוכן שלנו

הפרטיות שלכם חשובה לנו
האתר של מדעת עושה שימוש בעוגיות על מנת ליצור חוויה נעימה לכל המבקרים, אתם מוזמנים לקרוא על זה עוד ב דף תנאי המשתמש שלנו

Midaat © 2024 | מדעת - למען בריאות מושכלת